Anexa la contractual cadru de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie catre persoane fizice

Nr. …..din data de …………..

INFORMATII PRECONTRACTUALE:

Calatorul, domnul ………………………… domiciliat in …………………………………., posesor CI/pasaport seria ……. nr. ……………………………, CNP ………………………………………, e-mail: …………………………………….  tel: ……………………………………. declara ca Agentia de turism Organizatoare PERFEKT REISEN , respectiv S.C. PERFEKT REISEN S.R.L., cu sediul in Aleea Costinesti nr. 2, bl. 9, sc. B, sector 5, Mun. Bucuresti , cod postal 051242, inregistrata in Registrul Comertului sub nr. J40/22738/2021 i-a facut, inainte de incheierea contractului de comercializare a pachetelor de servicii de calatorie catre persoane fizice, informarea de mai jos si i-a transmis toate datele necesare pentru incheierea contractului in deplina cunostinta de cauza, dupa cum urmeaza.

Combinatia de servicii de calatorie pusa la dispozitia dumneavoastra este un pachet in intelesul Ordonantei Guvernului nr. 2/2018. Prin urmare, veti beneficia de toate drepturile UE care se aplica pachetelor turistice iar S.C. PERFEKT REISEN S.R.L. Agentie de turism este Intermediara in raport cu Agentia de turism ………………………………….. cu sediul social in …………………………………., str. ………………………………….avand J …………………………………. si CUI ……………………………………………….., tel: …………………………………. E-Mail: ……………………………………. cu numarul de asigurare …………………………………. deschisa la…………………………… adresa: …………………………………………………. Tel:………………………………………….., e-mail: ……………………………………………………………., licenta nr. ……………………………………….
in calitate de agentie de turism Organizatoare , va fi pe deplin responsabila pentru executarea corespunzatoare a pachetului in ansamblu. In plus, conform legislatiei, societatea detine protectie pentru a va rambursa platile si, in cazul in care transportul este inclus in pachet, pentru a asigura repatrierea dumneavoastra in cazul in care devine insolventa.

Drepturi principale in temeiul Ordonantei Guvernului nr. 2/2018

  • Calatorii primesc toate informatiile esentiale privind pachetul anterior incheierii contractului privind

pachetul de servicii de calatorie.

  • Exista intotdeauna cel putin un comerciant care raspunde pentru executarea corespunzatoare a tuturor

serviciilor de calatorie incluse in contract.

  • Calatorilor li se pune la dispozitie un numar de telefon de urgenta sau detaliile unui punct de contact unde

pot lua legatura cu agentia de turism organizatoare sau cu agentul de turism.

  • Calatorii pot transfera pachetul unei alte persoane, in urma unei instiintari efectuate in mod rezonabil si 

eventual a platii unor costuri suplimentare.

  • Pretul pachetului poate fi marit numai daca cresc costurile specifice (de exemplu, preturile carburantilor) si daca acest lucru este prevazut in mod expres in contract, si in orice caz nu mai tarziu de 20 de zile inainte de inceperea executarii pachetului. In cazul in care cresterea pretului este mai mare de 8% din pretul pachetului, calatorul poate inceta contractul. In cazul in care agentia de turism organizatoare isi rezerva dreptul de a creste pretul, calatorul are dreptul la o reducere de pret daca apare o scadere a costurilor relevante.
  • Calatorii pot inceta contractul fara plata unei penalitati de incetare si pot obtine rambursarea completa a oricaror plati in cazul in care oricare dintre elementele esentiale ale pachetului, altul decat pretul, s-a modificat in mod semnificativ. In cazul in care, inainte de inceperea executarii pachetului, comerciantul raspunzator de pachet anuleaza pachetul, calatorii au dreptul la rambursare si, dupa caz, la o despagubire.
  • Calatorii pot inceta contractul fara plata unei penalitati de incetare, inainte de inceperea executarii pachetului, in circumstante exceptionale, de exemplu in cazul unor probleme grave de securitate la destinatie care sunt susceptibile de a afecta pachetul in plus, calatorii au posibilitatea de a inceta contractul in orice moment inainte de inceperea executarii pachetului, in schimbul achitarii unei penalitati de incetare adecvate si justificabile.
  • In cazul in care, dupa inceperea executarii pachetului, elemente importante ale pachetului nu pot fi executate astfel cum s-a convenit, vor trebui oferite calatorului servicii alternative corespunzatoare, fara a implica plata unor costuri suplimentare. Calatorii pot inceta contractul fara plata unei penalitati de incetare, in cazul in care serviciile nu sunt executate in conformitate cu contractul si acest fapt afecteaza in mod substantial executarea pachetului, iar agentia de turism organizatoare nu remediaza problema, calatorii au de asemenea dreptul la o reducere a pretului si/sau la plata unor despagubiri pentru daune in cazul in care serviciile de calatorie nu sunt executate sau sunt executate in mod necorespunzator.
  • Agentia de turism organizatoare trebuie sa ofere asistenta in cazul in care calatorul se afla in dificultate.
  • In cazul in care agentia de turism organizatoare intra in insolventa, platile vor fi rambursate. In cazul in care agentia de turism organizatoare intra in insolventa dupa inceperea executarii pachetului, iar transportul este inclus in pachet, repatrierea calatorilor este garantata. Agentia de turism organizatoare ………………………………………. detine asigurarea de insolventa nr. ……………………………….. emisa de catre …………………………………………………  cu sediul in ………………………………………., Telefon …………………………………….. E-mail: ……………………………………………………….

In sensul prezentului formular prin agentie de turism organizatoare se intelege agentia de turism organizatoare stabilita pe teritoriul altei tari sau agentia de turism intermediara stabilita pe teritoriul Romaniei, care cumpara in mod direct pachete de la o agentie de turism organizatoare care nu este stabilita in Romania, dupa caz, conform art. 14 din Ordonanta Guvernului nr. 2/2018. In cazul prevederilor referitoare la insolventa, agentia de turism organizatoare este cea dintr-un alt stat membru sau din Romania, dupa caz. Ordonanta Guvernului nr. 2/2018 este accesibila pe site-ul web:�http://legislatie.just.ro/Public/DetaliiDocument/204233.

Deasemenea, calatorul a primit de la Agentia de turism organizatoare si urmatoarele informatii:

  1. Principalele caracteristici ale serviciilor de calatorie
    1. destinatia (destinatiile) calatoriei, itinerariul si perioadele sejurului, cu datele corespunzatoare si, in cazul in care cazarea este inclusa, numarul de nopti incluse, mijloacele de transport, caracteristicile si categoriile acestora, locurile, datele si orele de plecare si de intoarcere, duratele si locurile opririlor intermediare si ale legaturilor de transport. In cazul in care nu este inca stabilita ora exacta, agentia de turism organizatoare si, dupa caz, agentia de turism intermediara informeaza calatorul cu privire la ora aproximativa de plecare si de intoarcere;
    2. locatia, principalele caracteristici si, dupa caz, categoria turistica a unitatilor de cazare conform normelor din tara de destinatie;
    3. serviciile de masa oferite;
    4. vizitele, excursiile sau alte servicii incluse in pretul total convenit al pachetului;
    5. daca nu este clar din context, faptul ca oricare dintre serviciile de calatorie vor fi furnizate calatorului ca parte a unui grup si, in acest caz, in masura posibilului, dimensiunea aproximativa a grupului;
    6. daca posibilitatea calatorului de a beneficia de alte servicii turistice depinde de comunicarea orala efectiva, limba in care vor fi furnizate serviciile respective;
    7. situatia in care calatoria sau vacanta este adaptata in general pentru persoanele cu mobilitate redusa si, la cererea calatorului, informatii precise privind gradul de adecvare a calatoriei sau vacantei, luand in considerare nevoile calatorului;
  2. numarul minim de persoane necesar pentru ca serviciile din pachet sa poata fi executate si termenul prevazut la art. 13 alin. (5) lit. e) din OG nr. 2/2018 inainte de inceperea executarii pachetului pana la care este posibila incetarea contractului, daca nu se intruneste acest numar.Toate aceste detalii se pot regasi in detaliile pachetului comercializat, in contract, in programul detaliat sau orice alta anexa aferenta produsului comercializat inclusiv toate taxele, comisioanele, tarifele și alte costuri suplimentare suportate de Organizator. Dacă prețul nu este specificat In prezentul contract, atunci acesta este specificat in bonul de comandă (dacă există), alte documente de călătorie, cataloage, pliante, alte inscrisuri puse la dispoziție călătorului, site-ul Organziatorului, alte mijloace de comunicare electronica și/sau pe factură. In situatia contractarii serviciilor de călătorie in regim early booking, reducerea este inclusa in pachet, iar procentul precizat se aplică numai serviciilor de cazare. In acest caz, orice modificare a contractului, solicitată de călător, determină anularea rezervării cu penalizări și refacerea acesteia la prețul și condițiile din momentul reinscrierii. De asemenea, nerespectarea condițiilor de plată aplicate rezervărilor tip EB determină modificarea prețului pachetului conform ofertei standard.
Perioada: ……………………………….
Servicii turistice: Tip Pachet , …………………………………………….    
Hotel: …………………………………………………………     
Numar camere: …………….     
Tip camera: ……………………………………………….
Călători:  
MR. ………………………………………..……
MRS. ………………………….………………..
CHD. ……………………………………………
Transport: Avion – Compania ……………………………..
Transfer Aeroport-Hotel si retur – inclus/neinclus
Taxe aeroport incluse/neincluse
Orar de zbor:  Valoare sejur EUR: …………………… 
 

  1. Conditii si modalitatile de plata Conditiile de plata difera in functie de tipul pachetului de servicii turistice, de tipul de oferta si vor fi specificate in fiecare rezervare, in rezumatul contractului sau in anexa aferenta produsului comercializat. Turistul are obligatia sa achite min. 30% din pretul total al pachetului de servicii in termen de 48 de ore de la incheierea prezentului contract, iar restul sumei trebuie achitata pana cel tarziu 20 de zile, in cazul ofertelor standard si cu 21 de zile inainte de plecarea in calatoria turistica/inceperea programului turistic. Daca prezentul contract este incheiat cu mai putin de 21 zile, pretul total va fi achitat integral la data semnarii contractului. Acestea sunt conditiile standard insa vor fi inlocuite de cele communicate mai sus, intotdeauna aplicandu-se conditiile cele mai restrictive. Nerespectarea de catre calator a termenelor de plata da dreptul Agentiei de turism organizatoare sa rezilieze contractul fara notificare in prealabil si sa solicite despagubiri pentru daunele suferite.
In cazul in care turistul anuleaza plecarea dupa ce sa efectuat rezervarea iar aceasta se confirma, turistul trebuie sa achite o penalizare de la Agentia Touroperatoare (…………………………) de 30% din valoare totala a facturii.
  2. Informatii generale despre cerintele legate de pasaport si vize, inclusiv termenele aproximative de obtinere a vizelor si informatii referitoare la formalitatile legate de sanatate in tara de destinatie
  3. Informatii privind posibilitatea calatorului de a inceta contractul oricand inainte de inceperea executarii pachetului, cu plata unei penalitati de incetare corespunzatoare sau, dupa caz, a penalitatilor de incetare standardizate solicitate de agentia de turism organizatoare.
  4. Informatii privind asigurarea facultativa sau obligatorie care sa acopere costurile incetarii contractului de catre calator sau costurile de asistenta, inclusiv taxele de repatriere, in caz de accident, de boala sau de deces.

Acte normative: Ordonanta Guvernului nr.2/2018:http://www.anat.ro/wp-content/uploads/2013/09/OG-2_2018.pdf; Ordinul nr. 156/2019 pentru aprobarea Procedurilor de garantarea sumelor platite de calatori in legatura cu pachetele de servicii de calatorie/serviciile de calatorie asociate in cazul insolventei agentiei de turism organizatoare si procedurile de despagubire.

Prezenta anexa face parte integranta din contract.

Semnatura turist

. . . . . . . . . . . . . . . . . .

Data ………………………